lunes, 8 de septiembre de 2008

Els miracles de l'art. O com arribar a ser peixos dins una peixera...


Enguany llegirem a primer de batxillerat la novel·la de la professora de filosofia Muriel Barbery que porta pel títol "L'elegància de l'eriçó". Aquesta obra planteja una reflexió sobre el sentit de la vida i la importància o no de cercar el mateix. Les vides d'una portera i una nena d'extraordinària intel·ligència permeten que el lector s'introduexi en un gruix considerable de reflexions sobre l'amistat, la vida quotidiana, l'amor, les relacions socials, el manga , les institucions socials, el ritual del the, la felicitat, l'art , la literatura..... Per això la protagonista ens diu:

" Cuando entre en el mundo de los adultos , ¿seré todavía capaz de hacer frente al sentimiento de lo absurdo? No lo creo. Por eso he tomado una decisión: al final de este curso, el día en que cumpla 13 años , el próximo 16 de junio , me suicidaré. Pero cuidado, no piendo hacerlo a bombo y platillo como si fuera un acto de valentía y desafio.(..) Los adultos tienen con la muerte una relación rayana en la histeria , el hecho adopta proporciones enormes, se comportan como si fuera algo importantísimo cuando en realidad es el acontecimiento más banal del mundo. ..."

Sembla que el marxisme no sigui cap fi de les ideologies. La visió del món de les petites coses ofereix una conversa amable en format de diari de reflexió i pensament i experiencies com la que el nou llogater oferirà a les dues amigues Reneé i Paloma.

1 comentario:

Muriel dijo...

Avui el començo, ja et diré :)

DE CUENTOS CONTADOS PARA QUE NADIE LOS LEA

  Entré por la puerta de acceso . Encima hay un cartel enorme que señala e indica : HOSPITAL PARA TRISTEZAS INCURIABLES.  Aquí estoy -le dig...